info@hogeschoolvoortoegepastefilosofie.nl
+31(0)6 43438008

Renate Buls rondde in 2016 de lerarenopleiding Maatschappijleer af en doorloopt momenteel de premasters Filosofie en Onderwijskunde. Sinds vijf jaar werkt ze in het nieuwkomers onderwijs. Hier geeft ze lessen Burgerschap aan jongeren tussen de 12-18 die weinig tot geen Nederlands spreken. Daarnaast is ze bezig met het ontwikkelen van lesmateriaal voor deze doelgroep. Verder is Renate betrokken bij het netwerk Burgerschap van de VO-Raad. Namens het nieuwkomersonderwijs neemt ze deel aan de klankbordgroep van ProDemos. In 2019 heeft Renate de Hermen J. Jacobsprijs gewonnen. Dit is een prestigieuze onderwijsprijs die eens in de vier jaar wordt uitgereikt voor het beste idee voor een minderheidsgroep in het onderwijs. Renate is bij de HTF werkzaam binnen de vakgroep Onderwijs.

Paulien heeft Wijsbegeerte aan de UvA gestudeerd is leerkracht in het basisonderwijs. Ze filosofeert met kinderen, jongeren, ouders en senioren en deed de Beroepsopleiding Filosoferen met Kinderen en Jongeren op de ISVW. Sinds 2018 is zij actief bestuurslid van het platform voor kinderfilosofie, Centrum Kinderfilosofie Nederland. Bij de HTF is Paulien docent binnen de vakgroep Onderwijs.

Martijn Janssen (1995) behaalde de master Praktische Filosofie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. De Post-Master tot eerstegraads docent filosofie rondde hij af bij Tilburg University. Zijn filosofische expertise is (meta-)ethiek, wijsgerige antropologie en filosofie van de persoonlijke vorming. Zijn filosofische expertise is (meta-)ethiek, wijsgerige antropologie en filosofie van de persoonlijke vorming. Martijn geeft les in filosofie en mediawijsheid aan het Veluws College Walterbosch te Apeldoorn. Bij de HTF is Martijn werkzaam als coördinator van de afstudeerrichting Onderwijs (docentopleiding Filosofie en Burgerschap) en docent.

Joris Verheijen studeerde Geschiedenis en Filosofie in Leiden en Amsterdam. Joris heeft jarenlang een eigen coachingsbedrijf gehad. Sinds 2011 is hij werkzaam als docent op een Amsterdams gymnasium, en sinds 2024 op de Hogeschool voor Toegepaste Filosofie. Joris gepromoveerde in juni 2024 op een proefschrift over de actualiteit van het Duitse Bildungsbegrip als onderwijsfilosofie. Hij publiceert in verschillende tijdschriften en op opiniesites. Bij de HTF is Joris is werkzaam als docent binnen de vakgroep Onderwijs.

Niske Verweij (1959) studeerde Sociale Pedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Zij heeft zich gespecialiseerd in de Mentaliteitenleer van prof. Dr. P.C. van der Griend. In dit kader heeft zij toegepast onderzoek gedaan en gepubliceerd in diverse vakbladen. Bij de Internationale School voor Wijsbegeerte in Leusden heeft zij in 2015 de beroepsopleiding tot Filosofisch Practicus afgerond. Niske is sinds 2008 als docent-onderzoeker verbonden aan het Instituut voor Ecologische Pedagogiek in Amersfoort. Bij de HTF geeft zij de module ‘Werken aan Vrijheid’, in het licht van de wijsgerige antropologie van Erich Fromm, Pieter van de Griend en Baruch Spinoza. Zij is docent binnen de vakgroep onderwijs. Tevens vervult Niske sinds april 2022 de rol van Vertrouwenspersoon.

© HTF Hogeschool voor Toegepaste Filosofie (HTF) B.V. 2023
Webdesign: SaffrieDesign
cross
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram